המדריך המקיף לפינוי בינוי בירושלים

ירושלים חווה תנופה של התחדשות ופריחה. אזורים ישנים שהיו בעבר מוזנחים ובלתי מבוקשים עוברים מתיחת פנים וחידוש מן היסוד. ניתן לומר כי ירושלים הינה העיר החלוצה בנושא התחדשות עירונית, והיא מקדמת בצורה גורפת פרויקטים רבים בהיקפים שונים של פינוי בינוי.

מקומה של עיריית ירושלים

עיריית ירושלים יצאה בתהליך מערכתי של תכנון לעניין התחדשות עירונית תוך התייחסות לאזורים ולשכונות שונות בעיר. המטרה היא לקדם פרויקטים ולרענן אזורים מיושנים בעיר.
בין אם מדובר על תמ"א 38 ובין אם על פינוי בינוי בירושלים לוקחים את התוכניות הללו צעד קדימה ומובילים אזורים רבים להתחדשות מהותית. באזורים נבחרים יש התייחסות לנושאי שימור בגין ערכים נוסטלגיים וסגנונות עיצוב מאפיינים.

פרויקט פינוי בינוי בירושלים

בירושלים יש אזורים שלמים שעוברים התחדשות מן הבסיס. מדובר על פרויקטים של פינוי בינוי שחותרים לחדש באופן מושלם אזורים מוזנחים. במהלך הפרויקט עובדים על אזור שלם ומחדשים את מבני המגורים, את השטחים הציבוריים ומבני ציבור. מטרת התוכנית הזו הינה לטפח אזורים נחשלים ולקדם את איכות החיים של התושבים.כיצד מתנהל תהליך פינוי בינוי בירושלים?בירושלים מנהלים תהליכי פינוי בינוי על ידי חברות מומחיות ומורשות בענף. בראשית הדרך מפנים את התושבים בהסכמה וברצון מהבית למגורים זמניים, זאת במימון של היזם. כאשר הבניין מרוקן הורסים, ובשטח המפונה בונים בניין מתקדם, גדול ובעל מפרט טכני עשיר. כולל חדרי ביטחון, מעלית, מחסנים, מקומות חניה ועוד. בעלי הדירות נהנים מהטבות רבות. בין היתר אלו גני משחקים חדשים, שיפוץ הרחוב, הקמת מרכזי קניות וכמובן – דירת מגורים משופרת, בטוחה ועכשווית.

שלושה קודקודים לפרויקט פינוי בינוי

פרויקטים של פינוי בינוי מניבים רווחים לשלושה גורמים.

  1. בעלי הדירות – הדיירים שמחזיקים בנכס במבנה ייהנו מדירה גדולה יותר ובעלת ערך משמעותי גבוה יותר. זאת בלי לפתוח את הארנק בכלל. אם כי שיפורים בדירה מעבר לתוכנית הבניה או ריהוט חדש ומותאם לדירה, כן יהיו על חשבון בעלי הבית. מה גם שפינוי הדירה הינו טרחה מהותית.
  2. היזם – היזם הוא הגורם שלוקח אחריות על הפרויקט מראשיתו ועד לסיומו. הוא טווה את החלום ומגשים אותו בפועל עד לשלב הגמר ממש. הוא נושא בעלויות ולוקח על שכמו את כל העול הנלווה. המהלך נחשב לכדאי ביותר עבור יזמים, אם כי חשוב לציין שהוא עלול להתמשך זמן רב, מה שמביא לכך שהיזם חייב מרווח פיננסי ויכולת לספוג הוצאות לאורך כל תקופת הבנייה ולעמוד בעלויות הרבות. רק לאחר סיום התקופה והעמדת הדירות למכירה הוא יוכל להתחיל להרוויח כסף, והרבה.
  3. הרשות המקומית והמדינה – פרויקטים של פינוי בינוי מניבים רווח עצום לרשויות ולמדינה. זאת בגין שיפור פני העיר, שדרוג שכונות ללא תקציבים, הוספת שטחי מסחר ועוד. מה גם שלכל אורך הדרך משלם היזם מיסים והיטלים בגין התהליך.

לקבל אור ירוק ולצאת לדרך

בירושלים מקדמים תוכניות לפינוי בינוי ונותנים אור ירוק כדי לאפשר ליזמים לצאת לדרך. גם אתם מחזיקים בנכס באזור וותיק ומוזנח? חולמים לשפר את ערך הנכס ולגור בבית גדול ועכשווי?
היזם אנגלאינווסט מזמין אתכם ליצור קשר ולגלות כיצד מתחילים את התהליך, ואיך אפשר בעזרת יזם מקצועי ומומחה לנושא פינוי בינוי בירושלים, לצלוח את התהליך באופן היעיל והמהיר ביותר. והכי חשוב - ליהנות מרווח עצום ומעלייה ניכרת בערך הנכס שלכם. הצטרפו לירושלמים הרבים שנהנים מנכס משודרג ללא השקעה כספית מצידם, ומאזור מגורים מתחדש, אוכלוסייה צעירה, מבני ציבור וריאות ירוקות בלב ירושלים.